Kusadasi Turkiet

En dag fattades ett beslut om att göra en resa till en plats jag inte kände till, en Plats dit mitt hjärta drogs.
 
Och det har tagit mitt hjärta för evigt. Så tre gånger har jag besökt denna plats.  Och man upplever nya saker varje gång.
Och visst kommer jag att åka dit igen. Hur det än blir.
 
 
 
 
 
 
Varm och skönt  och resorna jag gjort i maj och september månad  de är bra månader. Det är i början och slutet på deras säsong. Lagomt temeratur i alla lägen dvs i vädret och i turistklimatet.
Gillar ju inte direkt att vara uppe i värsta smeten. Så man får kolla läget och när och hur man skall åka.
 
Kusadasi ligger på västkusten
 
 
 
Det är inte Många som känner till Kusadasi I Turkiet då våra resebolag inte reser dit. Men jag reste med Nasar öven det inte så känt. Ett turkiskt bolag. Jag kan rekommendera det. Man behöver inte åka med de * vanliga * vem säger att dom är bättre. ja det är klart allt är ju i betraktarens ögon så var och en bedömmer själv.
 
Men Från Kusadasi kan man göra turer till Grekland också. Den turen har jag ännu inte gjort då mitt resesällskap ..inte föredrog det. men Nästa gång bestämmer jag själv. ALLT. Och tar ansvar för mig själv och men vilja. Och inte vara en ledsagare. allt har sin tjusning och man lär sig av sina läxor och gör man inte det så kommer  läxan en gång till .
 
 
 
 
 
 
 
Jag fick den äran att träffa denna underbara Juvelaren och av henne köpte jag en Ny Livets Blomma smycke som hon tillverkat. En kvinna med Hjärtat på rätta stället.
 
 
 
 
Ja som sagt varför inte röra på kroppen lite. Det går ju inte att man skall bli stel, så bäst att hålla sig i trim.
 
 
 
 
Kusadasi är underbart vackert ställe. Och  jag är så tacksam att jag fått besöka detta ställe. Och uppleft det jag fått uppleva.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Blomster prakt i maj
 
 
 
 
 
Fantsatisk Kapris i september
 
 
 
 
 
 
Man blir lite lyrisk
 
 
 
 
 
 
Här är jag med flera andra människor men jag känner mig ensam då min käreste inte är med. För det är en väldigt romantisk plats.
 
 
 
 
 
Utsikten från Detta hotell var makalöst vacker. Och fick ju njuta av den med en kär vän.
Delad glädje = Dubbel glädje
 
 
 
Solnedgång
 
 
 
 
Kameler för turister ... tur jag inte är turist  hahahah nej då jag red Inte kamel.
Skulle aldrig göra det om det inte var nödvädigt så.
 
 
 
 
Avkopplande kväll vid polkanten med ett glas vitt vin är inte helt fel.
 
 
 
 
Fantastisk vy över bukten
 
 
 
 
 
God mat i massor. 
 
 
 
 
 
Nästa gång jag åker till Kusadasi och Turkiet blir det att besöka dess sju kyrkor.
 
 
 
Härligt stråk.
 
 
 
Och gissa om Ölen deras är god. Väldigt god måste jag säga.
 
 
 
 
Ljuset i polen ger en magisk känsla.
 
 
 
Historien här är stor Ephesus Efaus Efes
 
tempel och gudar och gudinnor Julius Caesar och dess Rommar rike.
Grymmet och storhet,  Och en fantastisk byggd stad i marmor.
 
 
 
Att sitta på stråket och njuta av ... allt är helt underbart . JAG ÄR TACKSAM.
 
 
 
 
Som sagt... hålla sig i trim är ett måste. så man får passa på att göra alla rörelser man kan .
 
 
 
 
 
 
 
Utanför Hotell SANTA MARIA. Ett hotell jag tycker om.
 
 
 
 
 
 
Kaffetåren får man inte bli utan. Härligt morgon.
 
 
 
 
Att besöka Marys House är då ett måste för mig och dit kommer jag att återvända. Där finns kraft.
Jesus mamma Maria säga ha bott här.
 
 
 
Efes
 
 
 
 
 
 
 
Underbar utsikt
 
 
 
 
 
 
 
Känns i hjärtat att vara Vid Marys House 
 
 
 
 
 
 
 
Handknutna mattor är en Lyxvara. Dom är helt fantastiska.
 
 
 
 
Granat äpplan är jätte gott och det är för oss nordbor exotiska .
 
 
 
 
Här har en av de SJU 7 kyrkorna stått.
 
 
 
 
Fantastiskt
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vilka väktare, helt underbara katter.
 
 
 
 
Artemis tempel .. det som är kvar
 
 
 
 
 
 
 
En gång i tiden var det ett fantastiskt byggnad.
 
 
 
 
Ja skål på er 
 
 
 
Jag trodde att jag skulle få bli Fru i Turkiet  Men det har då inte ännu hänt.
Vore det inte härligt med ett strandbröllop?
 
Ja tillit är mitt ledord . Allt blir som det skall. Hur det än blir.
 
Ja som ni nu sett har jag bjudit på ett litet äventyr i Kusadasi och jag kan Rekommendera att åka dit.
Underbar plats på Jorden.
 
Lite om detta finns så mycke att berätta om detta så min tid räcker inte till just nu.
 
Men mitt hjärta är i Kusadasi
 
I love
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0