Livet är en oändlig cirkel

Livet är en oändlig cirkel, som fanns före dig och mig och  livet kommer att fortsätta efter dig och mig.
Vi är bara en liten del av det stora hela.
Många tycks tro att allt handlar om den egan lilla personen.
Men jisses amalia det är så mycke i detta universum så vi är bara en droppe i havet.
 
 
 
 
 
Jag och mamma  och pappa på kortet bakom på hyllan.
 
 
Jag var till mamma idag, jag har några lediga dagar så jag åkte ner för hon fyllde år i går 
82 år. Så jag kom med blommor till mor.
 
Mamma har en sjukdom som heter Alzheimers sjukdom
 
Alzheimers sjukdom är den vanligaste demenssjukdomen och utgör mellan 60 och 70 procent av alla fall.  Vid Alzheimers sjukdom förtvinar nervcellerna i hjärnan, speciellt i regioner där minnet sitter.
 

Visste du att

• Varje år insjuknar ca 25 000 personer i Sverige i demenssjukdomar.
• I dag beräknas omkring 100 000 personer lida av Alzheimers sjukdom i Sverige och ser man till hela världen är ungefär 20 miljoner människor drabbade.
• Totalt lider runt 160 000 personer i Sverige av någon form av demenssjukdom.
• Alzheimers sjukdom är den vanligaste demenssjukdomen
• Omkring 10 000 personer som har Alzheimers sjukdom är under 65 år.

Barn till en förälder med en alzheimermutation löper 50 procent risk att själv insjukna. I vissa fall kan ett blodprov avslöja om man ärvt det skadade anlaget och därmed kommer att utveckla sjukdomen. Sådana anlagstester, på fackspråk presymptomatisk genetisk testning, utförs vid den genetiska enheten.

 

Ja vad sägar man om detta. Pappa hade också denna sjukdom . men han är jordgubbe sedan många år.

Och mamma har denna  sjukdom och ärfttlighetern är då ganska stor.

Men nu till denna kråksång så kan jag säga att när jag var till Brasilien så har jag rensat mitt sjukdomskarma och DNA så att jag inte skall få detta och därmed inte heller föra det vidare. dvs. inte heller mina barn och efterföljare skall få detta.

Så grattis till oss.

 

 

 

 
 
 
Här är min mamma som liten. året är kanske 1935
 
 
 
 
 
Och här är jag som liten. Det ända kortet som finns som lill liten  året kanske är 1963 
 
 
Ja åren går man föds och man dör  i den oandliga cirkeln. Så ta hand om det liv som ni lever och gör ert bästa
att göra gott.
 
 
 
Detta kort är taget för två år sen , det är på mammas 80 års dag.  jag och mina syskon och mamma sittande.
 
 
Denna symbol är livets blomma och är den älsta i världen.
Massa cirklar
 
http://www.bibliotecapleyades.net/geometria_sagrada/esp_geometria_sagrada_6.htm 
 
 
 
Här är jag och mina barn och mitt barnbarn  för två år sedan.
Snart är soffan full av barnbarn .
Som sagt vi föds och vi dör . Så är det .ingen big deal.
Men tala vänligt  och hjälp dom i din närhet. man tjänar Inget på att vara vrång och baktala och vara ego.
 
Det är härligt med kärlek sprid det överallt
 
 
 
Ha det gott alla där ute i spacet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0