Att övervinna sin rädsla

Att övervinna sin rädsla är inte det lättaste am nabsolut det rätta.
 
 
 
Jag har genom åren övervunnit många rädslor och där med så gör man ju en enorm personlig utvekling.
Då man har fått faceat massor av problem som jag i detta liv blivit berikad med.
Men kursen jag gick för Agneta Nyholm Winqvist   i Sofiasamfundet
 
Prästinnas väg 
 
 
 
 
 
 
Läs gärna  denna en av Agnetas bok  Wabi sabi : tidlös visdom
 
Jag är grymt tacksam för att jag fått möjligheten att få gå denna utbildning .
 
Prästinnans väg.
 
Där har vi verkligen fått möta våra demoner av alla de slag.
 
 
 
 
Nu heter utbildningen  
 
Gracefull living
 
http://gracefulliving.se/school-of-graceful-living/leadership/
 
Jag är Tacksam för att fått möta alla dessa underbar mässikor som gått i så många olika skor
och söker rätt väg att gå på.
 
 
 
 
 
 
Men jantelagen spökar allt för mycke för folk.
Och det är ett svåt avsnitt att prata om .. för jag måste ju hela tiden reflekterar till mig själv och utgå därifrån.
För du är du och jag är jag och vi går ju i olika par skor.
 
 
 
Man kan gå i ett par skor  som är vackra  att se på men kanske vädigt obekväma
 
 
 
Det finns uppsjö av olika varianter.
 
 
En del har vädligt tjusiga skor men bär på ett tungt last.
 
En del har skor som är av ett skärsilldt skydd.
 
 
 
En del har som täcker en hel del av kroppen.
 
 
En del är hårda med broddar
 
 
 
 
Och en del är mjukisar. 
 
 
 
 
 Vi  när jag började denna utbildning  så var det ju inte bara pang på nu skall jag gå denna kurs.
Nej det handlar om att vara en sökar . då man inte har svaren i sin ficka så måste man söka efter dem.
Det hanlar om flera års sökande på olika sätt.
Och denna utbildning förändrade hela mitt liv.
 
Kaos eller rättare sagt Kaordisk situation infann sig. Och som Agneta frågade mig när jag sökte till Utbildningen var  * Är du redo för förändring? och mitt svar var Ja . Men hade absolut inte en aning om hur stor och omfattande förändringen skulle bli.*
 
 
Ubildningens slut cermoni Då jag vigdes till ett sannare, liv ett liv i kärlek och kärlek till det stora hela.
 
Och under utbildningen då man rotat runt i hela sina liv  och analyserat  vänt och vridig på allt .
Så ställs ju alla rädslor på sin spets.
Och vi har gråtit  gråtit och åter gråtit . Gråt är väldigt frigörande och jag själv tidigar hade kvävt min gråt.
Då jag hade i mig att starka människor gråter inte. Mne då man håller allt innom sig själv och försöker kväva det så  bildas ju massa blockeringar och sjukdomar kommer . Men man förstår ju inte varför man blir sjuk.
 
 
Vackra Gudinnor i ljuset tecken
Dessa kvinnor är mina krigare, krigare som står för sin sak. Underbara ljusbärare.
 
 
Jag Har fått så många nya systrar vänner och underbar erfarenheter.
Av att få vara mig själv och alla har respecterat det. Och naturligtvis de andra med. 
Allt i samklang ge och ta. Kasta en boll till en syster och få en boll tillbaks .
Att få titta i spegeln.
Det jag säger om dig  är ju något om mig själv.
Så rädslan lär mötas för att man skall komma förbi annars står man kvar på samma ställe eller går tillbaks.
 
Men den dagen jag inte har något att lära . då är det dags för Gud att kalla hem mig då jag jag inget här att göra.
För hela livet är en skola, vi lär oss nya saker hela tiden. Vilket är underbart.
 
 
Att släppa allt och bara vara . Att var utan att bry sig om *  oj ..hur tänker dom om mig nu? *
Skita i vad andra säger och köra sitt eget Race.
 
Jag har fått höra att jag blivit konstig. Ja det kan ses som konstigt när man gjort den förändring som folk inte förstår.
En Svensson har jag aldrig varit  och än mindre nu. Jag vägrar ställa mig i ledet som massan står i.
Jag låter mitt hjärta styra min väg hur korkat det än verkar och hur än det blir för konsikvenser. hjärtat först sen får vi se vad svaret blir.
 
 
Livets Blomma 
 
 
 
Att utveklas kan vara väldigt smärtsamt Men jag kan lova er att det är värt all smärta.
 
 
 
 
 
Trogna vänner växer inte på träd och jag är Evigt tacksam för att jag har min Lotta som bollplank i vått och torrt. Kärlek systrar emellan.
 
 
Vänner som kommer och går , tar vad dom vill ha sen går . ja sådan finns också. Men alla gör ju sina resor .
Och alla lär vi oss något av det .Och det är ju vad det hela går ut på att lära sig nya ting.
 
Resan jag gjorde nyligen till Brasilien ,var ju också en rädsla. Man vet inte vad som väntar men man ger sig hän till att allt bli som det skall hur det än blir.
 
Och utgången vet man inte. Det är för mig att möta sina rädslor.
Jag har under denna process  genom åren fått dö och jag har återigen blivit född.
Vilket är helt fanststiskt, men kanske inte just då, men när man tittar i backspegeln så inser  man  vilket underbart liv man har och allt blivit så mycke ljusare och rädslor försvinner vartefter man möter dem.
Att var fast i sina beslut  vad som än händer.
Ja jag måste säga det själv  lätt är det inte . Men det är värt det. Jag har många gånger varit så rädd att jag trott att nu skiter jag på mig .. men jag  har fortsatt att göra det mitt hjärta sagt mig att göra .
Och jag är evigt tacksam för min Tillit.
 
ALLT BLIR SOM DET SKALL HUR DET ÄR BLIR.
 
Vi kan önska oss en massa önskningar men vi blir givna det vi behöver.
Ämnet kan vi prata om i all evighet. Men jag kan rekommendera er att själva börja eran personliga utveckling . och knuffa egot åt sidan. Vägra står i makthavarnas led. Gör det ditt hjärta säger.
Ditt hjärta är din själ. Ta hand om den. Vi är själar som bor i dessa kroppar.
 
Kasta inte bort pengar i makthavarnas plånböcker utan sattsa på dig själv.
 
 
Visa dina fötter och vart du står.
Men döm aldrig en människa när ni ser den . för ni har inte gått i dennes skor  ni vet inte hur dennes vandring har varit. Var ödmjut mot dig själv och andra.
 
Ja det var lite om Rädsla, allt går att prata i oändlighet . Men det får räcka för i dag
 
Mitt ledord  är Tillit
 
Ha en underbar kväll alla vackra själar
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0