De fyra

                                                                De fyra årstiderna 
 
 
 
Våra fyra årstider är fantastiska så alla årstider har sin tjusning
 
Vintern med sin snö och kyla. I bland så kallt att näshåren fryser.
 
Våren när snön smälter bort och fåglarna börjar sjunga och knopparna på växtligheten börjar springa upp.
 
Sommaren med mycke sol som gör våra kroppar varma och bruna i blomsterpraktens natur.
 
Hösten med den friska luften och de underbar färjerna när växtligheten ändrar till viloläge.
 
 
Men det finns ju även ett verk  för violiner av  Antonio Vivaldi som heter de Fyra årstiderna men den syftar på de Italienska årstiderna.
 
 
 
 
Denna bild är tagen i Maj som är våren hos oss i Sverige. Men då jag här är i Turkiet så blir det ju som sommar för oss nordbor.
 
 
 
 
Just nu Längtar jag tills det blir mera snö så det blir bra skoterspår så man får ta de härliga promenaderna . Då jag inte föredrar att gå längst vägarna. Vilket är tråkigt för mig. Strolande vårsol i spåren det är grejer det.
 
Ha en toppen dag
 
vad tacksam dör var dag  även om det är regn eller snöstorm  :)  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0