ett tag sen ...

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev blogg. Och det kom till mig i dag att jag skall skriva igen.
 
 
 
Just nu befinnar jag mig i en by vid namn Högvålen som är Sveriges högst belägna by med bofast befolkning.
Härifrån kommer mina rötter från detta liv. Mamma är från denna by. Jag har nu bott här sedan maj 2015 i min stuga då jag tjänstgör på Fjällsol i Funäsdalen som är ett äldre/demens boeende.
Det är ett väldigt roligt jobba där och jag trivs bra.
 
 
 
Just denna årstid är inte så mycke för mig att vara ute och göra  strapater på. då jag inte åker skidor av något slag. det var många år sen jag gjorde det, men har lovat att jag skall åka slaom när min dotter kommer upp. då jädrar blir det faligt i backen.  
Skoteråkarna har varit få än så länge men hoppas på mer snö så det är lättare för dem att ut och åka så Jag får skoterspår att promenera i med hunden Sally, då jag finner det väldigt tråkigt att bara gå på vägen, och upp på fjället ... hahah ja det går ju inte att vandra nu eller. men jisses vad jag längtar till dess man får den möjligheten. Det är härligt och det är så helande för kropp och själ.
 
 
 
 
Hjälp med skottningen får jag här av min systers man som har ett hjärta av guld. Tack.
Vi kom just hem från Funäsdalen efter en schopping vända så skafferiet måste fyllas på. Vi har Fem mil enkel till affären så man får fundera och skriva lapp som måste läsas så man får alla saker med hem. Så planering är A och O. 
Nu på eftermiddagen blir det nog lite plugga av då jag i dag löst ut boken på posten som hör till min utbildning. 
Ja just det jag på äldre dar utbildar mig till usk dvs Undersköterska.
 
Och så skall jag nog virka lite på den filt jag stickar i chakra färgerna
 
 
 
Har kommit en bra bit till på väg . skall bli roligt när den är klar.
Kanske passar den bra i hängmattan jag köpte i Brasilien.
Jag köpte krokar till hängmattan i dag på byggschoppan så nu får Rune komma och hjälpa mig att borra hål i balen så hängmattan kommer upp.
 
Ha en underbar dag och tid tills vi möts igen  <3 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0