På turen i Brasilia

Sista dagen i Brasilien gjorde vi en del besök i huvudstaden Brasilia. Tänk att tiden går så fort när man har det bra. jag önskar därmed att få komma tillbaka till detta land för mera utforskning.
 
 
Här är jag och min nya fina vän Angelika från Gävle. Vilken härlig vän  hon är och jag är glad att fått börja lära känna henne. Hon har mycke i sitt baggage att dela med andra.
 
Vi står utanför Brasilia Cathedral * Catedral Metropolitana Nossa Senhora Aparecida * och är på väg in. Bara det är ett spännande äventyr. Men man får som vanligt ha skygglappar för alla försäljare som står utanför. Och detta gör ju att man missar mycke av hur allt ser ut runtomkring. Denna byggnad stod klar  1970.
 
lånad bild från nätet.
 
Utanför Katedralen står de fyra evangelisterna  Matthew, Mark, Luke, and John.
 
 
 
 
 
Jungfru Maria håller Jesus i sin famn efter att han blivit nerplockad från korset.
 
 
 
De tre änglarna 
 
 
Lånad bild från nätet.
 
Lånad bild från nätet.
 
På denna bild får ni en helhetssyn på hur det ser ut.
Dock ser man inte  att det är en vattengrav runt katedralen.
 
Men det finns en målning av Jungfru Maria som är beskyddare här. Och  inne så kan man prata vid den valvade väggen till den anre personen som står  på andra änden av det stora rummet och det är bar dom två som hör varandra. då orden tycks färdas efter den kupade väggen. rätt cool faktiskt.
 
Vi besöket också  Templ of good will
 
https://vimeo.com/788759  
 
https://youtu.be/MQ_cioJYc-k
 
Här ovan kan ni se länkar som är värt att titta på .
 
 
            Här är toppen på templet  en jätte stor kristall 
 
 
 
 
 
 
 
 
Altaret
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lånad bild från nätet
 
 
 
Här står jag i centrat och tittar upp på den stora kristallen efter att gått den svarta serpentinen och går den grå tillbaks till altaret.
 
 
 
 
 
Där uppe sitter kristallen
 
 
 
 
Hit kommer man när man gått en samal gång som påminner mig om när jag gått ner i graven i konungarnas dal. som att gå in i pyramiden ..och det gör vi ju eller hur  :) 
 
 
 
Kommer ner till meditationsrummet helt i Egyptisk stil, ett underbart rum, synd bara att vi har så lite tid till detta.
 
 
 
Denna målning är så fascinerad för mig .. men jag missade betydelsen ... jag var på vift med annat när Maria berättade om detta. Så har ni någon information ang denna bild så meddela mig gärna .. den är av vikt för mig.
 
 
 
 
 
Även till detta tempel så går man in  genom att man går ner först för att sedan träda in i temlet.
Mycke  efektfullt.
 
 
 
 
 
 
Här ovan kan ni se  hur staden som uppgyggdes helt från ingenting . och invigdes 1960.
den är byggd som ett flygplan och alla regerinsbyggnader är byggda i cockpit.
 
 
 
Massa med Underbara byggnader i denna stad som är den yngsta huvudstaden i världen.
 
 
 
 
 
 
 
 
Katedral
 
 
 
Undrar hur skenet blir i denna kyrka i solljuset när det är så fantastiskt i mulet väder .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Karta över Brasilien
 
 
 
 
 
 
Här är Jag och vår guide Maria helt underbar människa som jag kan rekommendera att åka med  till Abadiania
 
 
http://www.johnofgodhealingresor.se/?gclid=CMaKs4-Wx8oCFUHicgodWVYPYA 
 
 
Helt fantastisk dag även om man själv hade en utrensningsdag.
 
 
Tack för i dag .
Ha en underbar dag .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
https://youtu.be/MQ_cioJYc-k

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0