Paradis

Ja alla har vi våra egna paradis och smultronställen som förgyller våra liv på det ena eller andra viset.
 
 
Detta kort är taget för två vintrar sen och det är mellan Högvålen och Lofsdalen.
 
 
Mitt paradis på jorden är i Högvålen som är renbetesland.  Och här strövar renarna utanför min husknut.
Här har jag mina rötter då min mamma är härifrån.
Högvålen är Sveriges högst belägna by med bofast befolkning.
Som ligger 836 meter över havet. här kan det vara ganska hårt väder . men det finns inget dåligt väder bar dåliga kläder  eller ?
 
 
Här är mina bäbisar. Men Roy han lämnade jordriket förra vintern pga sjukdom. Han är mycke saknad.
Det var en riktig livsnjutare det.
På kortet är vi uppe på Våla här i Högvålen en plats jag gärna går upp på för att njuta av utsikten och meditera.
 
 
 
Här ovan är ett kort taget från en liten tur till denna utsiktsplats i Tännäs
 
 
 
 
En liten tur vi gick kring Kölåa  jag Sally och Roy
 
 
 
 
Sittande i vårsolen
 
 
 
Renskinn är bra att ha när man till våren vill ligga ute och lapa sol.
 
 
 
Att umgås med sina barn och hitta på saker är kul.
 
 
 
 
 
 
 
 
Även om min röv är liten så får den inte plats här . Då får man bjuda skjuss till småtomtarna.
 
 
 
 
Saknar mina barn. Puss på er . Jag älskar er <3 
 
 
 
 
Vintern kan ibland vara hård.
 
 
 
 
Att hitta på lite hyss kan ju förgylla tillbaron lite .
 
 
 
 
Den här bilden älskar jag verkligen. Det är min son Henrik som tagit bilden en dag han åkte till jobbet.
Mellan Högvålen och Lofsdalen är det.
 
 
 
 
Tacksam är man när man möts av denna syn. Man blir så uppfylld av Kärlek.
 
 
 
 
Här är farmors gull för ett år sen, vilken gobit han är .
 
  Min lilla stuga Trollebo
 
 
 
 
Kyrkan .. ja vad säger man om svenska kyrkan  som har låtit detta kapell förfalla, trotts vetskap om fuktskada i flera år och inget gjort, så nu riskeras rivning.
Stort ris till dem. Som låter vårt fjällkapell ruttna bort.
 
 
 
 
Vy över Högvålen
 
 
Ha det bra alla där ute i spacet
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0