Högvålen Sveriges högst belägna by med bofast befolkning

Ja hur skall det gå  hur skall det bli med vårt Kapell här i byggda.
 
 
 
 
 
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6gv%C3%A5len 
 
 
Detta är Vår VACKRA altar tavla
 
 
Och denna tavla vart är den ?
 
 
 
Här nedan ser ni  vykortet   MED  trappen upp till klockan .. som dom tagit pga. rasrisk och alatr tavlan som dom även tagit nu .  Dom har även tagit dopfundet . Även klockan är borttagen . snart är det inget kvar av vårt kapell.
 
 
Den 25 maj -16  skall dom troligen sätta sista spiken i kistan och besluta om rivning av vårt kapell som svenska kyrkan har försummat.
Vart har kyrkans alla pengar tagit vägen? ja fantasin skenar iväg och undermedvetet vet man vart pengarna är.
Så här har det ALLTID VARIT .
SÅ ÄVEN PÅ JESUS TID. Kyrkan roffar åt sig , dessa maktlysna herrar i dess makt som vill sko sig och låter folket stå för kalaset .. inget nytt ynder himlen.
 
Men kapellet i Högåvlen ligger mig varmt om hjärtat och har en pyramidformation. Väldigt vacker .
Och här har vi väldigt mycke turister som kommer för att skåda detta kapell och njuta av natur och stillhet.
 
 
Så här såg kapellet ut  för några dagar sedan , ingen trapp och ingen klocka.
 
 
Så här ser altat tavlan ut i dag . Den gamla målningen är där och den vackra altartavlan är försvunnen. liksom allt annat tillhörande altaret.
 
 
 
 
 Som ni ser klockan borta.
 
Här ligger min mormor Karolina begravd. Morfar ligger i Tännäs då detta kapell inte var byggt då han dog.
 
 
 
 
Min morbror och hans fru ligger även här .
 
 
Liksom många fler ortsbor har sista vilan här i Högvålen
 
 
 
Kyrkan har MEDVETET försumat kapellet och nu är skadorna så allvarliga att rivning är deras alternativ.
Men då dom gjort så tycker jag att dom återuppbygger Kapellet i samma form.
 
Men åt andra sidan så  behöver vi ju inte något ställe att gå till om vi vill be. vi kan vara ute i naturen. och i backen behöver vi inte komma . låt räven björnen och vargen äta upp våra kroppar då vår själ ändå har lämnat oss.
Och så kan man ju gå ur svenska kyrkan så dom får mindre pengar till sin buk. Och folket kan roa sig själv med de pengar, och eventuellt bygga sina egna små tempel Hemma på gården.
 
 
 
Ja jag vet ju att allt är förändligt men det retat mig  att det är bluff och bedrägerier. Där går gränsen för mig. jag kan inte godtaga lögner . 
 
Mina rekommendationer till alla SLUTA ATT BETALA SKATT  ja då kankse det blir annat ljud i skällan.
 
Ja jag skulle vilja bygga mig ett eget ställe på mina vilkor och mina ideer på mina marker.
Dock fattas det pengar så jag ber universum och dessa pengar  i överflöd så jag kan göra saker som ligger i mitt hjärta .
 
 
Här blir jag certifierad Prästinna ,men jag är Inte präst det skall inte förknippas med det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack för att ni läst mitt inlägg  sköt om er  Kram och peace and love to you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0