Ledig dag

ja i dag  ledig dag . Och idag har jag inte bokat in något förutom livsnjutning.
 
Så jag och Min Hund Sally tog vår morgon promenad upp på Våla . Vägen dit var inte så lätt då första delen fortfarande var snötäckt så vi fick pulsa i snön och jag fick bana väg för Sally som ha så korta ben :) 
 
Halv vägs upp så ser vi färska björnspår , så vi skrämde nog i väg björnen för den hade galoperat i uppförsbacken.
Sally luktade som bara den i spåren.
 
 
 
 
 
Väl uppe på toppen så var alla snö borta. Men det blåste regält solen sken så den värmde lite i alla fall. 
Vi hittade en sten att få lä mot så vi kunde ligga och njuta i solskenet och den varckra vyn över fjäll landskapet.
 
 
 
 
 
 
 
 
Lång där borta kan man skåda Norge
 
 
 
 
Här uppe hämtar jag min energi. Så underbart .
 
Tänk om fler människor kunde förstå att dom skall gå ut i naturen mera i stället för att sitta inne och  prata strunt vid sina köksbord.
 
Ha det gött allt folk där ute <3 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0